Köpvillkor
OM QUALITYOFSWEDEN
Önskar du komma i kontakt med oss, skicka ett mejl till info@qualityofsweden.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
BESTÄLLNING
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e‑postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris samt fakturerings‑ och leveransadress.
Om något är fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e‑post på info@qualityofsweden.se.
LEVERANS
Våra normala leveranstider är 4–10 arbetsdagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast kommande måndag.
På grund av hög belastning hos postleverantören kan förseningar uppstå. Vi ber om överseende, då detta ligger utanför vår kontroll. Vi meddelar dig via e‑post om en försening skulle uppstå.
Om leveransen dröjer utan att vi meddelat dig om längre leveranstid, kontakta oss på info@qualityofsweden.se.
Observera att ytterligare tull‑ och momsavgifter kan tillkomma då du som kund är privatimportör av produkten.
PRISER
Alla köp på webbplatsen betalas i SEK (kr), den valuta vi erbjuder.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakade av leverantörer, feltryck eller andra felaktigheter och förbehåller oss rätten att justera priserna.
ÅNGERRÄTT
Vid köp på webbplatsen har du som kund enligt lag 14 dagars ångerrätt, men vi erbjuder 30 dagar från det att du mottagit varan. Du måste meddela oss via e‑post och få bekräftelse, annars är din retur ogiltig. Returadress: Värmdövägen 738, 132 35 Saltsjö-Boo.
5.1 Vid nyttjande av ångerrätten:
Du måste meddela oss via info@qualityofsweden.se att du ångrar dig. Ange namn, adress, e‑postadress, ordernummer och vilka varor som returneras.
Produkten ska skickas tillbaka omedelbart och senast inom 30 dagar efter ångermeddelandet.
Du ansvarar för returfrakt, leverans och produktens skick. Skicka väl emballerad i originalförpackning. Returfrakt kostar cirka 300 kr beroende på ursprungsadress.
Vi förbehåller oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen om varan är använd eller skadad.
5.2 Ångerrätten gäller inte för:
Produkter med bruten plombering för ljud‑ eller bildupptagning.
Specialtillverkade produkter med tydlig personlig prägel.
Tjänster som fullgjorts efter ditt uttryckliga samtycke.
Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.
För mer om lagstadgad ångerrätt, se relevant lagstiftning.
REKLAMATION OCH KLAGOMÅL
Vi besiktigar alla produkter före leverans. Om produkten ändå är skadad eller felaktig åtar vi oss enligt gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Kontakta oss alltid för godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att felet upptäckts.
6.1 Reklamationsförfarande
Fel eller defekter reklameras till info@qualityofsweden.se. Ange namn, adress, e‑postadress, ordernummer och beskriv felet.
Om felet inte kan åtgärdas eller ersättas med likvärdig produkt återbetalar vi dig enligt konsumentskyddslagstiftningen. Vi står för returfrakt vid godkänd reklamation.
Vi kan neka reklamation om varan inte bedöms felaktig enligt lag. Vid tvist följer vi ARN:s riktlinjer (arn.se).
ANSVARSBEGRÄNSNING
Vi ansvarar inte för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi ansvarar inte för förseningar eller fel som beror på omständigheter utanför vår kontroll (Force Majeure), såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut eller utebliven leverans från leverantör.
Vi ansvarar inte för produktförändringar eller egenskaper som ändrats av leverantören.
PRODUKTINFORMATION
Vi reserverar oss för tryckfel och slutförsäljning. Vi garanterar inte att bilder återger produkternas exakta utseende, då färgskillnader kan bero på skärm, foto eller upplösning.
INFORMATION OM COOKIES
Enligt lagen om elektronisk information ska besökare informeras om cookies. Cookies är små textfiler som sparas på din dator för att möjliggöra olika funktioner. Du kan ställa in din webbläsare att neka cookies. Mer information finns på Post‑ och telestyrelsens webbplats.
PERSONUPPGIFTER
Genom att handla hos QualityOfSweden accepterar du vår dataskyddspolicy och behandling av personuppgifter. Vi samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning och säljer aldrig vidare uppgifter utan rättslig grund.
QualityOfSweden är personuppgiftsansvarig. Uppgifterna används för att hantera beställningar och, om du valt det, nyhetsbrev eller kampanjer.
Nedan följer en sammanfattning av hur vi i enlighet med GDPR lagrar och behandlar dina uppgifter.
10.1 Vad är en personuppgift?
En personuppgift är information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
För att hantera din beställning och kundtjänstfrågor lagrar vi för‑ och efternamn, adress, telefonnummer, e‑postadress, IP‑adress och köphistorik.
Uppgifterna lagras så länge vi har rättslig grund, exempelvis för att fullfölja avtalet eller följa bokföringslagen.
10.3 Rättslig grund
Vid köp behandlas personuppgifter för att fullfölja avtalet. Marknadsföring sker efter ditt samtycke.
10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
10.4.1 Betalleverantör
Förnamn, efternamn, adress, e‑postadress och telefonnummer delas med vår betalleverantör. Vid fakturabetalning delas även personnummer. Syftet är att genomföra köpet och förebygga bedrägeri. Betalleverantör: Klarna.
10.4.2 Fraktbolag
För leverans delas för‑ och efternamn samt adressuppgifter. E‑postadress och/eller mobilnummer kan delas för avisering. Fraktbolag: PostNord.
10.4.3 Nyhetsbrev
Om du prenumererar på nyhetsbrev delas för‑ och efternamn samt e‑postadress med vår leverantör Klaviyo.
10.5 Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information vi har om dig.
10.6 Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information.
10.7 Rätten att bli glömd
Du kan begära radering av dina uppgifter, med undantag för information som måste sparas enligt lag (t.ex. bokföringslagen).
10.8 Ansvarig för dataskydd
QualityOfSweden är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter och säkerställer att reglerna följs.
10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder industristandarder som SSL/TLS och envägs hash‑algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information.
Vi använder den svenska plattformen Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB i Helsingborg.
ÄNDRINGAR AV ALLMÄNNA VILLKOR
Vi förbehåller oss rätten att ändra villkoren när som helst. Ändringar publiceras online och anses accepterade i samband med beställning eller besök på webbplatsen.
TVIST OCH LAGVAL
Kan tvist inte lösas med vår kundtjänst kan du vända dig till ARN (arn.se). Bor du i ett annat EU‑land än Sverige kan du lämna klagomål via EU‑kommissionens plattform: http://ec.europa.eu/consumers/odr.